trnava-live.sk

26.03.2019 09:21

V centre Trnavy otvorili výstavu insitnej výtvarníčky Kataríny Olíkovej OKA – MIHY

„Dovoľte mi, aby som zmyla z vašich všedných dní prach každodennosti“ alebo „Ak chcete byť šťastní, buďte!“ Takéto myšlienky predstavujú Katarínu Olíkovú najlepšie. Insitnú umelkyňu, maliarku, ktorá má za sebou už viacero výstav. Posledná z nich nesie názov „OKA – MIHY“a otvorili ju vernisážou v priestoroch ZOMOT v Trnave na Hlavnej ulici 5 vo štvrtok 21. marca 2019.

Katarínina filozofia života sa nesie aj prezentáciou jej výstavy v Trnave: „Počítaj denne svoje požehnania, neber všetko príliš vážne, hraj sa, daruj úsmev, pohlaď niekoho, raduj sa z maličkostí, objímaj, tancuj a ďakuj. Veľa starostí sa potom do Tvojho života skrátka nezmesti!,“ konštatuje autorka.

Výstava je prístupná verejnosti v pracovných dňoch od 9.00 do 16.00 hod. v priestoroch ZOMOTu na prvom poschodí, vstup je voľný.

Katarína Olíková je rodáčka z Bratislavy, kde žije so svojou rodinou a maľuje.

Keď jej ako 37 – ročnej mamičke dvojročného syna diagnostikovali v januári 2015 zhubný nádor prsníka začala sa venovať výtvarnej tvorbe.

„Vďaka okolnostiam, osudu, rodine, Bohu, priateľom, vôli, láske, humoru, liečbe… sa mi otvorili akési dvere kamsi… neviem to popísať. Viem len, že som začala maľovať a to mi zachránilo život. Maľujem svet v sebe a okolo seba a vdychujem im život. Maľovanie je pre mňa niečo ako forma denníka, moja osobná výpoveď, prejav nálady, myšlienky, zároveň je to terapia a vnútorná potreba vyjadriť sa,“ hovorí sama o momentoch a okolnostiach, vďaka ktorým sa rozhodla maľovať.

V spolupráci s ďalšími pacientkami s rovnakým osudom sa venovala aj projektu „Empatická pohľadnica“, ktorých zmysel tkvie v zjednodušení komunikácie medzi onkologickým pacientom, ktorý má veľmi širokú škálu emócií, a jeho okolím.

https://www.trnava-live.sk/2019/03/24/v-centre-trnavy-otvorili-vystavu-insitnej-vytvarnicky-katariny-olikovej-oka-mihy/?fbclid=IwAR1rA7L2CZuX_w48nabwKlBI5_cHOA0TJElpeUSI6ezMRLalmyq1BMA0ATg