Napísali ste mi... :-) (za to vám patrí odo mňa veľké ĎAKUJEM)

04.11.2020 00:00
  • Milá Katka, ak dovolíš, budem Ti tykať. A prosím, aj ty mi tykaj. Ďakujem za nádherné chvíle, ktoré som strávila pri čítaní tvojich úžasných myšlienok a preciťovaní krás z tvojich obrazov. A vraciam sa každý deň aj k tvojej útlej, no veľmi vzácnej knižočke. Nádherný list si poslala maminke do neba. Precíti to najviac ten, kto stratil maminku (i otecka). O to viac si to mala ťažké, pretože maminka odišla nečakane, počas tvojej liečby. Máš veľký dar, nielen vyjadrovať svoje pocity prostredníctvom obrazov, no dokážeš aj slovami pomenovať a vystihnúť, čo prežívaš a cítiš. Úžasné, originálne a nezabudnuteľné myšlienky sú v tvojej knihe. Niekedy stačí málo, aby to znamenalo veľa. Staší prečítať Krajinu so žltým nebom. Ďakujem. Anna
  • Svojimi obrazmi oslovuješ ľudí, ktorí sa umeniu veľmi nerozumieme a práve o tom to je. Obrazy vyžarujú úžasnú energiu, pokoj a každému niečo krásne povedia. Jolka

  • Moja 4-ročná dcéra povedala, že sú to nádherné obrázky a že sa teší že to budeme mať v novom dome. Ja si myslím to isté a naživo sú určite ešte krajšie. Ďakujem Vám krásne, splnili ste moju predstavu, sú naozaj krásne. Petra
  • Dobré ráno pani Olíková. Vaše krásne obrazy a myšlienky sa ma hlboko dotýkajú. Možno si aj vďaka nim raz dovolím byť k sebe láskavá. Je to výnimočný darček a ja mám prianie potešiť ním niekoho ďalšieho. Niekoho, kto má tak ako vy či ja pohnutý osud a kráča rovnako statočne. A tak sa chcem spýtať, či by som si u Vás mohla objednať Pocitníčky pre moju blízku priateľku. Tiež by som chcela, aby jej prišli od Vás poštou. Prosím dajte mi vedieť ako to funguje. Andrea

  • Ahoj Katka, ako sa máš? Každý deň sa zastavím a pozriem na obrazy, hoc ešte nie sú v dome, mám ich v pracovni, sú očarujúco krásne. Začínam byť "posadnutá" tvojimi obrazmi, stále si listujem a pozerám tie krásne farby a odtiene. Petra
  • Kati, každý Tvoj obraz zobrazuje nejaký osud či príbeh... ten, ktorý mám, ma hneď oslovil, pretože som v ňom videla svojho ochrancu v ťažkých chvíľach. Jana

  • Milá Katarínka. Tak som sa konečne odhodlala vám napísať. Chcela som napísať už dávnejšie keď som vás počula u Evity, ale nenašla som odvahu. Prišli ste mi taká, ako to povedať, nedosiahnuteľná. Hneď po relácii som si vás vygúglila a okrem rôznych rozhovorov som si našla aj vašu stránku. Uja Fera! (to bol náš "indiánsky pokrik", ktorý sme praktizovali ako deti po tom, čo nás to starká a starký naučili, lebo sme často vravievali do riti. Naučili nás teda namiesto jedného hovoriť druhé). Šťúrala som sa na vašej stránke niekoľko hodín ako zhypnotizovaná. No... uja Fera! Toľko krásy nakope! A čo krásy. Aj múdrosti. A vôbec všetkého. A stále mi hútalo v hlave, veď to je ešte mláďatko, kde sa to v nej berie? Vypočula som si všetky rozhovory v rádiách, pozrela si vás z archívu v telke, prečítala v časopisoch. Hneď som si od Ježiška vypýtala vašu knihu a bola som taká šťastná keď som si ju našla pod stromčekom. V januári som mala životné jubileum 80 rokov. Hlava ešte slúži, aj keď trošku blbne, telo sa bráni veku, ale čo pri takej starej rachotine. Som rada, že ešte fungujem, dá sa povedať moderne, na počítači som sa naučila iba pár rokov dozadu nech idem s dobou, pre mňa už takou scifi. Ale trvá to, napríklad napísať takýto list. Najradšej by som vám napísala klasický do obálky a pribalila domáce buchty. Rukám sa však nechce. Sedí tu vedľa mňa vnuk a dohliada, nech, ako vraví, nepíšem chobotiny a neurobím hanbu. K narodenínám mi deti zaobstarali obraz od vás. Viete, dostala som toho za celý svoj dlhý a naplnený život veľa, ale až časom človek prichádza všetkému takpovediac na chuť. Obraz kvetov v okne som hneď zaradila. Chytila sa za hlavu a za srdce a tak som zaujúchala, že ma moji drahí začali ratovať. To nevedeli, že sa teším. Pretože viete, celý život som bola vychovávaná tak, aby ma nič nerozhodilo a city som prežívala viac v sebe. A áno, aj vďaka vám, milá moja, som teraz začala. Ujúchať, smiať sa z celého hrdla, plakať ako dážď, zakričať a zaspievať si. Je to krásne, takto na starosti zažívať pocity, ktoré som naposledy cítila ako dieťa. Knižočku už mám zošúchanú, čítali ju aj synovia, ja už niekoľkokrát, na obraz sa dívam temer stále. Dali mi ho proti môjmu hojdaciemu kreslu. Je to famózny spoločník. Prešiel čas a ja k vám mám akosi bližšie. Už si nemyslím, že ste nedosiahnuteľná. Naopak, vznášate sa ako éterická bytosť pri mne, ani neviete, koľkokrát som sa s vami už rozprávala. A vy mi rozumiete. A ja rozumiem vám. Práve včera prišla vnučka (a to ma nakoplo napísať vám) a doniesla mi k meninám obraz anjela od vás. A už mám teda ďalšieho strážcu. Máte fanklub? Založím vám ho! Celá rodina na vás fičí, ako sa to moderne hovorí. Mám štyroch synov, štyri nevesty, desať vnúčat, šesť pravnúčat, to je už základňa. Aj keď si myslím, že vy podporu tohoto typu nepotrebujete, milostivý Pán Boh vás zoslal z dobrého dôvodu. Chvála Mu za takých vzácnych ľudí. Ešte záverom načnem vašu chorobu. Deti mi povedali, že ste písali na tom fejsbúku, že sa vrátila. Dušička! Z toho čo o vás viem mám taký pocit, že vás to nerozosmutnilo. Ani mňa. Zamrzelo, že máte nastolených toľko skúšok, ale vy ste diamant, ktorý obrusovaním krásnie a rozžiaruje svet už len vedomím, že je. Nech sú vaše cesty prežiarené svetlom, ktoré žiarite a láskou, ktorú dávate cez svoje nadpozemské diela nám ostatným. Vám želám veľa preveľa krásy ešte dlho tu a teraz a či už v tomto živote alebo v tých ďalších, sa verím stretneme. Vaša verná Milota s rodinou.
  • Tento darček som si vyslovenie priala pod stromček. A moje prianie bolo vypočuté. To, čo vzniklo pod Tvojimi rukami je dielo, ktoré ma dojíma. Keď ho držím, mám slzy v očiach a keď sa a neho dívam, zaplavuje ma pokoj a sila. Ten obraz bude odteraz so mnou žiť. Ďakujem za to, čo si vytvorila. Katka

  • Kačenka, pre Teba je to možno samozrejmé, jednoduché, prirodzené, ale zabúdaš, že veľa ľudí vidí čiernobielo, možno s odtieňmi šedej, že nie každý má ten dar nájsť farbu a potiahnuť štetcom reality správnym smerom. Myslím, že práve preto majú ľudia radi Tvoje obrazy, lebo ich inšpiruješ a pohľad na Tvoje diela im dopĺňa práve tieto medzery. Viliam

  • Katarína, je tam pointa ducha, vyššieho zmyslu, presahujúceho rozumové ponímanie reality. Vo svojej zdanlivej "jednoduchosti" zasahujú dušu. Bea

  • Vidiím vnútro človeka a jeho duchovno namaľované na plátne.  Peťa

  • Obrazy, ktoré si zamilujete na prvý pohľad... pretože majú dušu, myšlienku a môžete sa s nimi zhovárať. Alena

  • Z obrazu sa vám prihovorí presne to, čo sa prihovoriť má, nám, jednoduchým ľuďom s veľkým srdcom. Elle

  • Človečina, pokoj, pohoda, duchovno a mne vždy stisne srdce, nostalgia, chce sa mi vstúpiť do Tvojich obrázkov, lebo z nich vyžaruje láska a taký pokoj a pocit, že Ti je zrazu dobre.  Emília

  • Tak veľa dávaš. Toľko posolstiev. Už len ich vedieť prečítať. Anna

  • Obrazy, ktoré si otvoria dvere do vašej duše a dotknú sa spomienok, pocitov, prianí, snov... rozjasnia deň. Eva

  • Katka, Tvoje obrazy sú slnkom v duši, ktorá sa premieta na plátno. Oľga

  • Láska, pokora, empatia, radosť, smútok, nádej, viera, čistota, pokoj, mier... z obrazov Ťa poznám, v nich si ty. Jana

  • Ja mám doma dvanásť kusov a každý rozpráva. Nuž a jeden z nich, s ktorým sa rozprávam najčastejšie, rozpráva po každý raz iný príbeh. Visí tak, že ho vidím takmer stále, uvoľňuje, ukľudní, poradí, sála nadhľad a dobrotu. Je to môj najväčší kamarát. Viliiam

  • Obrazy, ktoré sú maľované srdcom, dušou, láskou, nehou, životom. Sú výpoveďou o prežitom a o nádeji, viere, láske, priateľstve. Anna

  • Kati, milujem tieto Tvoje obrazy! A najviac ma fascinuje ich tajuplnosť. V určitých obrazoch nie je zreteľné, či je zima a či leto, či je západ a či východ slnka, či je smutný alebo veselý obraz, každý si doň vloží svoju emóciu a svoje myšlienky. Toto na nich obdivujem. Katka

  • Obdivujem ťa ako umelkyňu. Každý Tvoj obraz ma dokáže nezkutočne rozcítiť a odovzdať mi veľa emócií. Michaela

  • Ako dobre, že si sa mi priplietla do cesty. Peťo

  • Katarínka! A to ste všetko maľovali vy? Bola moja prvá myšlienka. Pochopila som že áno a potom som objavila Vašu stránku a skoro som odpadla. Toľko nádhery! A ja sa o Vás dozvedám len tak náhodou? Potešili ste moju dušu, srdce aj oko. Veľmi. Ďakujem Vám za to. Erika

  • Čakala som od knihy veľa, podľa toho čo som počula a čítala na internete. Som rada, že sa moje očakávania naplnili, aj keď ako píštete aj vy vo svojej knihe o očakávaniach, sú take všelijaké krivolaké. Slová ma očarili a obrazy ani nehovorím, tie sú úplným skvostom! Alena

  • Milá Kaťo. Kniha Krajina so žltým nebom je to naj! Chela som napísať prívlastky, ale nevedela som nájsť tie správne, ktoré by to vystihovali. Krásna, navonok aj vnútri. Keď v nej človek listuje, akoby sa ocitol v novej dimenzii. Bude aj pokračovanie? Vlasta

  • Jedinečná. Vlado

  • Knihu som dostala ako darček od susedy. Priznám sa, že nerada dostávam knihy, mám svoj obľúbený žáner a málokto sa vie do neho trafiť. Hneď ako som ju dostala ma upútala obálka. Kúzelná. Waw, hovorím, to kto maľoval? Suseda vraví: "Autorka celej knihy. A ja ju poznám!" dodala hrdo. Schmatla som ju do ruky a začala v nej listovať. Kto je to? Prečítala som si zadnú stranu a hneď som mala v očiach slzy. Chcela som nám urobiť kávu, ale poslala som ju domov, že káva bude neskôr. Odišla, sadla som si na gauč a začala som čítať. Alebo pozerať obrázky. Nevedela som, čo skôr. Potom som zasa čítala. A zasa obrázky. Zrazu som naďabila na prázdne strany a Váš preslov k nim. Hneď som si išla pre pero. Pokračovala som v čítaní, pozeraní obrázkov a písaní mojich vlastných poctiov a myšlienok. Začali ma zaplavovať také zvlástne a silné emócie, aké som veru už dávno nepociťovala. Miešalo sa to vo mne ako v miske, snáď všetky chute sveta. Sladké, trpké, slané, horké, korenisté, ľahké, ťažké. Neuveriteľné. Chcem sa Vám veľmi pekne poďakovať za tento úžasný dar, určite najkrajší, aký som kedy dostala. Pretože vo mne ostane naveky a pretože ste vo mne otvorili niečo, čo kdesi hlboko spalo. A to mám 62 rokov! Milena

  • Len nám buď zdravá, milá Katka, nech šíriš ďalej to, čo my ostatní potrebujeme a ani o tom nevieme. Adrián.

  • Škoda, že som túto knihu nedržala v rukách pre pár rokmi, asi by som isté veci urobila inak. Menej egoisticky. Ale asi je to naozaj tak ako píšete, všetko je tak ako má byť a všetko k nám príde v ten prevá čas. Ďakujem Katka. Marta

  • Ďakujem. Ďakujem. Ďakujem. Petra

  • Ešte som pri žiadnej knihe tak neplakala a nesmiala sa zároveň. A nielen pri slovách, dokonca aj pri obrazoch, tak zrazu, bum. Ako blesk. Silné. Je to určite jedna z najsilnejších kníh, aké som kedy čítala. Ak nie najsilnejšia. Priska

  • Ako keby ste písali o mne. Mne. Ďakujem Vám. Ďakujem. Úžasná terapia. Pomohla. Pomáha. Bude pomáhať. Viac neviem povedať. Plačem. Ďakujem. Dana

  • Ahoj Katka. Ďakujem  za dar, za knihu, ktorú som pochopil hneď, že nie je ani tak o čítaní, ale o pohľade srdcom, o čase, ktorý sa neponáhľa dočítať, ale vážiť si, o chvíľach, kedy ju držím v rukách a som si vedomý blízkosti a podelenia, o chvíľach lepšie prežitých ak ju odložím a idem medzi ľudí. Stano.

  • Srdcu blízka Katka, ďakujem za útlu knižku. Len som nahliadla... na prečítanie musí prísť chvíľka, keď budem sama doma... lebo že si pri čítaní porevem ako opustené slonie mláďa je isté... Miriam

  • Milá Katka, dnes prišla knižka, zo srdca ďakujem. Osobný odkaz... moja duša pochopila. Slzy vďačnosti boli toho dôkazom, keď som sa dostala k poslednej stránke. Ďakujem za obrázky... motýľa... dievčatka na schodoch a fialové stromy... Adriana

  • Konečne sa mi podarilo vrátiť k Tvojej knihe a prečítať ju bez toho, aby som revala. Je neskutočne krásna. A hlboká. Hneď mám chuť vybehnúť a žiť! Rada sa k nej budem vracať. Katka

  • Krásna kniha, myšlienky, ktoré donútia čitateľa rozmýšľať a hodnotiť život. Obrázky, pohladia dušu, potešia zrak. Strana 164 až 166 "poučka" pre život v každom riadku... už len sa to naučiť a konať tak. ĎAKUJEM že som mohla, že ju mám, že bude mojou spoločníčkou v radosti aj smútku. Jarmila

  • Plakal som. A vraj chlapi neplačú. Plačú. Vždy som si myslel, že plačem iba keď som smutný, ale teraz som nebol smutný. A aj tak som plakal. Zasiahla ma aj moja reakcia, ale hlavne ma zasiahla tvoja kniha. To je to správne slovo - zasiahnuť. Šibalsky si sa dostala vo mne na miesta, kam sa nedostáva nikto. Stačilo pozrieť na obraz, tie slová to už len doťukli. Ale presne. Vlado

  • Prekvapilo ma, s akou ľahkosťou dokážeš z ľudí ošúpať vrstvy ako z cibule. Kati, paráda. Veronika

  • Si ako virtuóz, ktorý hrá na svojich obrazoch a ľudia cítia, že farby ktoré sa namiešali, sú tie najlepšie. Absolútna harmónia. Michal

  • Vzala som knižku od Vás pre svoju švagrinku a doslova som ju zhltla. Vaša kniha je pre mňa tá najcennejšia, akú som kedy v živote držala a čítala. Otočila mi svet, v ktorom som sa trápila, bojovala, hľadala spôsoby prežitia ale hlavne som bojovala so svojim nesebavedomím a vy ste mi otvorili oči. Zo srdca Vám ďakujem! Mirka

  • Vždy som si myslela, že viem. Ale až po prečítaní Vašej knihy, vlastne už počas čítania, som prišla na to, že neviem vôbec nič. Ale vďaka Vašim slovám som  prišla aj na to, že to nevadí. Taký kľud sama v sebe som necítila už niekoľko rokov. Ďakujem za Vaše slová a za prekrásne obrazy. Marta

  • Milá Kaťo. Počúvala som ťa u Evity a hneď som zatúžila mať knihu u seba. Prišla rýchlo, za čo ďakujem. Musím povedať, že na Vianoce som dostala veľa darčekov, ale práve táto kniha bola najcennejším. Ako si povedala v rádiu, je to kniha, ale nie je to kniha. Je to niečo, čo v sebe obsahuje všetko. Pán Boh si k sebe berie veľa dobrých ľudí. Som vďačná, že Teba tu nechal. Cítim, že to dobro, ktoré šíriš cez obrazy a slová, sa rozlieva tam, kam má a zohrieva srdcia nás všetkých. Eva

  • Kaťa! Mám tvoju knihu doma tri minúty a už som zrevaná ako dážď. Zuzka

  • Katuška, tvoju "Krajinu so žltým nebom", plnú lásky, viery a vnútornej sily som zhltol na jeden dúšok. Je to nádherné a inšpirujúce. V súlade s tvojim záverečným mottom ti želám čo najväčšiu dĺžku, aby si sa mohla rozpínať do čo najväčšej šírky a prenikať do čo najväčšej hĺbky. Aby si aj naďalej rozdávala ľuďom lásku a radosť v súlade s tvojim talentom a spríjemňovala im svojimi obrazmi, svojimi výpoveďami život, tak ako mne. Veľké ďakujem. Igor

  • Táto kniha je zázrak. Stretlo sa v nej toľko krásneho umenia s ešte krajším umením, spojeného s múdrosťou, láskou, obetavosťou, pokorou a nádherou, koľko som na jednej kope ešte v živote nevidela. Na jednej zo stránok som podľa Katkinho návodu vyslovila želanie. Bol to úplne iný pocit, ako keď si želám niečo sama pre seba. Toto bolo iné. Mala som pocit, aký som mala naposledy ako malé dieťa. V tej chvíli som pocítila obrovskú spokojnosť a vieru. Že želanie sa určite splní. A hneď na druhý deň sa stalao niečo, čo mi naznačilo, že to tak bude. Celú knihu som prečítala jedným dychom a každý deň sa mám chuť k nej vrátiť. Nechala som si ju pri posteli a každý večer obdivujem stránky s fotografiami tých nádherných malieb, ktoré ma tak fascinujú, že pri pohľade na ne sa chcem naučiť maľovať. Je to jedno veľké kúzlo a ja Vám Katka ďakujem, že som sa mohla pokochať takou nádherou.  Ivan

  • Kati, kniha prišla. Zhltla som ju na jeden šup... je proste úžasná... aj som si pri nej poplakala. Musím ten neopísateľný zážitok ktorý z nej mám ešte v sebe spracovať - chytila ma za srdce, dušu. Je úžasné, že táto kniha vďaka Tebe vznikla. Evka

  • Práve som dočítala a začínam odznova. Petra

  • Takú knihu môže napísať len ten, kto  má v srdci kopec lásky. Vďaka Katarínka. Katka

  • Ahoj, pred chvíľou som sa dostala ku knihe... nemám slov... som za polovicou a je nádherná.. síce vkuse plačem, ale klobúk dole pred tvojou odvahou, odhodlaním, postojom a silou. A tie maľby, odpadavam z nich, nieco neskutočné. Už teraz mi tá kniha dala veľa. Núti ma zamýšľať sa nad mnohými vecami a pozerať sa na ne inak. Ani to nedokážem slovami opísať. Lenka

  • Som na strane 26 a revem jak kôň. Presne tieto pocity a otázky. Som rada, že som sama doma, lebo moji blízki by si mysleli, že sa ľutujem. Ale neľutujem. Strašne som rada, že si to dala, že ti je dopriate byť s tvojimi blízkymi a že si mohla toto pre nás ostatných napísať. Vanda.

  • Bože, veď Ty si ma rozplakala už na prvej strane! ďakujem Ti za krásnu knihu, bude mať čestné miesto v našej knižnici aj v mojom srdci. Klaudia.

  • Vždy pri pohľade na žlté nebo si v mojej mysli. Tvoja knižočka je pohladenie duše. Marta

  • ... a vieš, čo je na tom vynikajúce? Že pri tých kvantách motivačných kníh v kníhkupectvách plných slov, čo máme a nemáme robiť, je táto tvoja v porovnaní s nimi výnimočná. Lebo hovoríš o sebe, a pritom hovoríš o každom z nás. Dostaneš sa pod kožu bez násilia a zmeny môjho názoru, a predsa po prečítaní zistím, že si ma zmenila. A je to dobré, keď zistíš, že si akýsi lepší. Dano

  • Neviem opísať tento príbeh. Silný príbeh ženy, ktorá bojovala so zákernou chorobou, opísala si nádherný životný príbeh, dojatie, citátay žitia a pokračovania v poslaní. Našla si sa vo farbách a učíš nás ľudí maľovať svoje zmysly. Si úžasný človek plný pokory a sily bojovať za iných. Aj táto kniha bojuje pre nás všetkých, aby sme porazili to, čo lekári považujú za nemožné. Keď otvoríme prvé strany, zaplačeme, čítame ich so zatajeným dychom a dúfame len v to dobré. Ďakujem, že si, Katka. Zuzu

  • Knižka je prečítaná. Nádherná je. Na jazyk sa mi valia slová chvály, úžasu a obdivu... Krásne napísaná, aj som si poplakala, aj som sa zchuti zasmiala. Čisté strany zatiaľ ostávajú čisté, ale k Vašej knihe sa určite budem vracať a potom dám na papier slová, myšlienky, ktoré sa zatiaľ bojím vysloviť, alebo si ich pripustiť. Katka, veľmi pekne ďakujem za túto nádhernú knihu. Už dávno vo mne nezanechala knižka také emócie ako tá Vaša. Dúfam, že v písaní budete pokračovať. Hanka

  • Vieš, koľkým ľuďom bude tá knižka parťákom, motivátorom, možno niekomu záchranným lanom? Mnohým. Krásna je. Človečinová. Sandra

  • Moje Kaťo! So studničkovými očami. Pokojnými ako lesná tônka. Láskavými ako morské očko. Predovšetkým v nich vidím tú krajinu so žltým nebom, o ktorej si písala. Ktorou si prešla, aby si sa jej nielen dotkla. Nikto by to nenapísal lepšie, aj keď ja som to prežila inak. Cítim, ako si tu vždy pre mňa a pre iných. Zorka

  • Teším sa na Tvoju knihu. Viem, že budem plakať, ale slzy od Teba chutia úplne inak - teším sa na ne! Ivana

  • Katuška, ďakujem. Plačem... zasiahla dušu. Janka

  • Tvoja kniha bude skvostom v mojej knižnici a už teraz viem, že sa k nej budem často vracať a to ja nezvyknem. Ďakujem za zážitok a prajem veľa čitateľov a dúfam, že týmto skvostom nekončíš. Petronela

  • ...je to sila. Martin

  • a ktorejkoľvek strane ju otvorím, mám slzy v očiach. Neuveriteľne sa ma dotkla. Janka

  • Keď si mi podpisovala svoju knihu, žiadala si ma o spätnú väzbu. Našiel som jednu chybičku. Záložka. Bola zbytočná... Miro

  • Toľko lásky. Toľko tepla. Toľko prijatia. Ďakujem, že si napísala to, čo mnohí nevieme vysloviť, a predsa je to také dôležité. Milan

  • Iba jedna kniha v živote ma dokázala okamžite rozosmiať alebo rozplakať. Táto je druhá. Ďakujem, Katarína. Alexandra

  • ... len pár strán náhodne som zatiaľ prečítala a revala som... lebo normálne som mala pocit, že sedíš oproti mne a priamo mi to hovoríš a v mojej teraz neľahkej situácii je to kniha pre mňa ako stvorená. Zuzka

  • Celý život sa učíme a uvedomujeme si, že nič nie je iba čierne a biele. Tento víkend som sa naučila, že nebo môže byť aj krásne žlté. Kati, ďakujem za tvoju nádhernú knihu, za slová a úprimné myšlienky v nej, ktoré mi pomáhajú prežiť nielen šťastné pocity z maľovania, ale predovšetkým uvedomiť si, čo je v živote najcennejšie a dôležité. Katka

  • V knihe sú miesta, kde si pomenovala to, čo som tak dobre ja nevedela vysloviť, ale ty si tomu dala správne slová a zase niekde si mi otvorila oči, dala povzbudenie i motiváciu. Maťa

  • Trvalo asi 30 sekúnd od otvorenia prvej strany a bola som utopená v slzách... Nie smútku, ale dojatia a takého toho, že kýveš nevedomky hlavou a v duchu si vravíš áno, áno, tak, presne. Plná optimizmu, dobroty, zmyslu pre humor, chuti žiť aj životnej múdrosti... tento životný postoj z tej knihy priam kričí. Je to kniha, o ktorej už teraz viem, že po nej budem siahať opakovane. Táto kniha je terapia sama osebe. Ďakujem. Zuzka

  • Táto kniha sa zapíše do histórie. Katarína

  • Neviem, ako to robíš. Ale robíš to dobre. Robo

  • Toto je niečo, čo sa nedá vysloviť. To sa dá iba cítiť.  Prebudila si vo mne dieťa a za to ti ďakujem. Michal.

  • Nie som nejaký čitateľ alebo milovník kníh, a vlastne ani obrazov. Ale to, čo vychádza z Teba, ako keby bolo z iného sveta. Je úžasné, čo si dokázala, a ako si to všetko obsiahla v obyčajnej knihe, ktorá ale vôbec nie je obyčajná. Obrazy sú silné a krásne, prihovárajú sa a o slovách ani nehovorím, tie to všetko umocňujú. Skladám klobúk a ďakujem za otvorenie dverí do sveta, o ktorom som ani netušil, že existuje. Peťo

  • Neviem, či to bolo cieľom knihy, ale pomôžeš mnohým. Ani netušíš. Dagmar

  • ... tie obrazy spievajú. Anka

  • Kati, práve som dočítala tvoju knihu... na jeden dych, na jeden šup. A to som si vravela, že len stránku, dve. Wau. Vďaka za hlboké i vtipné myšlienky a slová. Vďaka za inšpiráciu, pohladenie a cestu (mnou samou), na ktorú si ma pozvala. Ďakujem. Mirka

  • Či je mi veselo, smutno, hocijak, niekedy knižku len chytím a znpva prelistujem, niečo náhodne prečítam a hneď mi je lepšie. Slávka

  • Pozriem si tvoje malby a viem, ze to, co robis, je autenticke. Je jedno, ci je to dobre alebo naprd, je to z tvojej duse a ono to su len dobre veci, lebo cim si laskavejsia, plna mieru, dobroty a radosti, tak tym su tvoje diela plnsie a vychadza z nich to, aka v skutocosti si. To je zakon zivota. Mario

  • Neviem povedať, či je veselá alebo smutná. Ale je to jedna z tých kníh, ktorú musím mať na nočnom stolíku. Už len pre ten pocit, že tam je. Maťa

  • Tvoje farby skutočne hrajú a strunách života, dotýkajú sa neba, voňajú, sálajú teplo, pozdvihujú odhodlanie žiť, a každý jedinec si vezme kúsok so sebou... navždy. Vilo

  • Keď si ešte len rozmýšľala nad tým, že ju napíšeš, povedala si, že chceš, aby zanechala stopu. Podarilo sa Ti to. Peter

  • Jednoznačne s vodeodolnou maskarou. Martina

  • Tvoja kniha nie je vôbec smutná, naopak. Je neuveriteľne živá, krásna a hlboká. Presne si vystihla slová, ktoré máš na obálke: Tajomstvo, hĺbka, chvenie. A tie obrazy spievajú! Zuzka

  • Som fakt knihomol, ale nespomínam si, či som sa na nejakú knihu tak tešila ako na túto tvoju. A Kati, nesklamala. Aj by som ti povedala, aké pocity vo mne prevládajú, ale sama neviem, všetko sa to vo mne mieša. Radosť, smútok, hnev, pokoj, neviem. Ešte dlho sa budem chvieť. A keď skončím, začnem čítať odznova. Majka

  • Myslela som, že tie vreckovky nebudem otvárať. Mýlila som sa už pri prvých stranách. Veronika

  • "Mami, a vieš, čo sa mi tam najviac páči? Na strane 127. Skúšala som to. Aj ty to skús." Dianka

  • Ono je to tak... Dostojevského číta človek raz a dlho, aby pochopil, čo je medzi riadkami. Tvoje slová sa nedajú zapamätať na jeden krát, lebo state, myšlienky a hĺbka potrebujú byť absorbované. To si vyžaduje čítať znovu a znovu. Viky

  • Katka, zo srdca ďakujem! Kniha je úžasná! Objednávam ďalšie dve. Denisa.

  • Už keď som ju chytila do ruky vedela som, že bude mať na mňa vplyv.  Katka

  • ... vonia človečinou a to je najviac. Erika

  • Ako som sa cítil pri čítaní? Emócie. Ako som sa cítil po čítaní? Slobodnejší, voľnejší, šťastnejší, nebojácnejší. Miro

  • Ďakujeme za Krajinu so žltým nebom! Katka

  • Keď si nevieš vybrať obraz na stenu, prelistuješ v knihe a máš ich sedemdesiat. Pekne dotvárajú kolorit tvojich slov. Braňo.

  • Aj ja ti želám všetko najlepšie. Volám sa Mário a som rád, že si. Áno. Niečo som si z tvojej knihy prečítal. Takýmto nejakým podobným dovetkom tvoja kniha aj končí. Si veľmi múdra a byť múdrym človekom je správne. Boh ti nepripravil v zivote len pekné veci, ale dal ti múdrosť a silu, aby si vo všetkom vytrvala. Aj tak sa to niekedy deje. Mário

  • Konečne sa mi podarilo vrátiť k Tvojej knihe a prečítať ju bez toho, aby som revala. Je neskutočne krásna. A hlboká. Hneď mám chiť vybehnúť a žiť! Rada sa k nej budem vracať. Katka

  • Krásna kniha, myšlienky, ktoré donútila čitateľa rozmýšľať a hodnotiť život. Obrázky, pohladia dušu, potešia zrak. Strana 164 až 166 "poučka" pre život v každom riadku... už len sa to naučiť a konať tak. ĎAKUJEM že som mohla, že ju mám, že bude mojou spoločníčkou v radosti aj smútku. Jarmila

  • Vzala som knižku od Vás pre svoju švagrinku a doslova som ju zhltla. Vaša kniha je pre mňa tá najcennejšia, akú som kedy v živote držala a čítala. Otočila mi svet, v ktorom som sa trápila, bojovala, hľadala spôsoby prežitia ale hlavne som bojovala so svojim nesebavedomím a vy ste mi otvorili oči. Zo srdca Vám ďakujem! Mirka

  • Vždy som si myslela, že viem. Ale až po prečítaní Vašej knihy, vlastne už počas čítania, som prišla na to, že neviem vôbec nič. Ale vďaka Vašim slovám som  prišla aj na to, že to nevadí. Taký kľud sama v sebe som necítila už niekoľko rokov. Ďakujem za Vaše slová a za prekrásne obrazy. Marta

  • Milá Kaťo. Počúvala som ťa u Evity a hneď som zatúžila mať knihu u seba. Prišla rýchlo, za čo ďakujem. Musím povedať, že na Vianoce som dostala veľa darčekov, ale práve táto kniha bola najcennejším. Ako si povedala v rádiu, je to kniha, ale nie je to kniha. Je to niečo, čo v sebe obsahuje všetko. Pán Boh si k sebe berie veľa dobrých ľudí. Som vďačná, že Teba tu nechal. Cítim, že to dobro, ktoré šíriš cez obrazy a slová, sa rozlieva tam, kam má a zohrieva srdcia nás všetkých. Eva

  • Kaťa! Mám tvoju knihu doma tri minúty a už som zrevaná ako dážď. Zuzka

  • Katuška, tvoju "Krajinu so žltým nebom", plnú lásky, viery a vnútornej sily som zhltol na jeden dúšok. Je to nádherné a inšpirujúce. V súlade s tvojim záverečným mottom ti želám čo najväčšiu dĺžku, aby si sa mohla rozpínať do čo najväčšej šírky a prenikať do čo najväčšej hĺbky. Aby si aj naďalej rozdávala ľuďom lásku a radosť v súlade s tvojim talentom a spríjemňovala im svojimi obrazmi, svojimi výpoveďami život, tak ako mne. Veľké ďakujem. Igor

  • Táto kniha je zázrak. Stretlo sa v nej toľko krásneho umenia s ešte krajším umením, spojeného s múdrosťou, láskjou, obetavosťou, pokorou a nádherou, koľko som na jednej kope ešte v živote nevidela. Na jednej zo stránok som podľa Katkinho návodu vyslovila želanie. Bol to úplne iný pocit, ako keď si želám niečo sama pre seba. Toto bolo iné. Mala som pocit, aký som mala naposledy ako malé dieťa. V tej chvíli som pocítila obrovskú spokojnosť a vieru. Že želanie sa určite splní. A hneď na druhý deň sa stalao niečo, čo mi naznačilo, že to tak bude. Celú knihu som prečítala jedným dychom a každý deň sa mám chuť k nej vrátiť. Nechala som si ju pri posteli a každý večer obdivujem stránky s fotografiami tých nádherných malieb, ktoré ma tak fascinujú, že pri pohľade na ne sa chcem naučiť maľovať. Je to jedno veľké kúzlo a ja Vám Katka ďakujem, že som sa mohla pokochať takou nádherou.  Ivana

  • Kati, kniha prišla. Zhltla som ju na jeden šup... je proste úžasná... aj som si pri nej poplakala. Musím ten neopísateľný zážitok ktorý z nej mám ešte v sebe spracovať - chytila ma za srdce, dušu. Je úžasné, že táto kniha vďaka Tebe vznikla. Evka

  • Práve som dočítala a začínam odznova. Petra

  • Takú knihu môže napísať len ten, kto má v srdci kopec lásky. Vďaka Katarínka. Katka

  • Ahoj, pred chvíľou som sa dostala ku knihe... nemám slov... som za polovicou a je nádherná.. síce vkuse plačem, ale klobúk dole pred tvojou odvahou, odhodlaním, postojom a silou. A tie maľby, odpadavam z nich, nieco neskutočné. Už teraz mi tá kniha dala veľa. Núti ma zamýšľať sa nad mnohými vecami a pozerať sa na ne inak. Ani to nedokážem slovami opísať. Lenka

  • Som na strane 26 a revem jak kôň. Presne tieto pocity a otázky. Som rada, že som sama doma, lebo moji blízki by si mysleli, že sa ľutujem. Ale neľutujem. Strašne som rada, že si to dala, že ti je dopriate byť s tvojimi blízkymi a že si mohla toto pre nás ostatných napísať. Vanda.

  • Bože, veď Ty si ma rozplakala už na prvej strane! ďakujem Ti za krásnu knihu, bude mať čestné miesto v našej knižnici aj v mojom srdci. Klaudia.

  • Vždy pri pohľade na žlté nebo si v mojej mysli. Tvoja knižočka je pohladenie duše. Marta

  • ... a vieš, čo je na tom vynikajúce? Že pri tých kvantách motivačných kníh v kníhkupectvách plných slov, čo máme a nemáme robiť, je táto tvoja v porovnaní s nimi výnimočná. Lebo hovoríš o sebe, a pritom hovoríš o každom z nás. Dostaneš sa pod kožu bez násilia a zmeny môjho názoru, a predsa po prečítaní zistím, že si ma zmenila. A je to dobré, keď zistíš, že si akýsi lepší. Dano